неделя, 10 ноември 2019 г.

ПЪРВОЛЕТА МАДЖАРСКА, сп. "Простори", Брой 5, 2019 , с. 55, 56 и 57

http://prostori.ning.com/?fbclid=IwAR2tgyzPr3DTS34TuCXbjgFk8EEHlxhgfPQaM1zbKDYjMQz1Um_UEWXpBgY
https://issuu.com/prostori/docs/spisanie_prostori_broi_5-2019



ДЕН ЗА ДЕН

Ден за ден. Час по час. Все така безотказно
се изнизва проклетото бъдеще време.
И затяга ни гърлото хвърлено ласо.
Падат близки във полет от бързото стреме.

И се мятаме в лепкава мрежа на паяк
вироглави мухи, заслепени от слънце.
Гоним щастие. Искаме тук да е раят.
а по пътя си чупиме пъстрите грънци.

И загърбили обич, пари и доволство,
ни замита вихрушката в тъмния ъгъл,
за да яхнем метлата в пространство без релси.
Щом сме честни, добри - има място във пъкъла.



ИСКАМ

Искам
от еленова стъпка
тишина да пия,
да се шмугвам
със вятъра
в клоните боси,
със вълните
в скала да се плисвам,
да вия
като вълк единак –
сам със свойте въпроси...

Искам
с цветята
да гася жарава,
с орлите
над дребното
да се присмивам...
Искам
пътеки да бъдат
словата ми...
Искам огън да бъда
и хляб!
Да съм жива!


КАТО МАЛКА

Като малка стоях срещу вятъра
и облизвах устните си,
медени от нектара на пчелите.
В очите ми тичаха поляни,
търкаляха се хълмове,
прескачаха хоризонта.
Във джоба си напипвам
заешката лапа за късмет,
подарена от момчето с луничките,
което разсипа мислите ми,
разби дъха на тишината и изчезна.
Сянката му ме изпревари,
пресече улицата,
без да ми помаха със ръка.
Като малка стоях срещу вятъра,
а сега се вкопчвам в заешката лапа
за късмет
и капките набождат стъпките ми.


КАТО ОЧАКВАЩА И ДЪХАВА ЗЕМЯ

Като очакваща и дъхава земя,
посипана със сняг от бисерни конфети,
като костелив орех, счупен с яростен юмрук,
като карта,
закачена на стената –
забулен в бяла пяна материк,
като жълто слънце, изгряло в стаята,
съм аз –
бял, ням лебед, долетял отнякъде.

Плувам в хаоса на душата си и нямам дъно.
Минутите вълни се плискат разбеснели
със деветбалово вълнение.
Истината е там някъде между нас,
играе си на жмичка с погледа
и пърха с миглите.
Истината е вътре в нас,
скучно й и е и полудява.
Истината? Навярно я има?
Навярно е задача с много неизвестни,
която няма да решим веднага.


КОЛКО МАЛКО НИ ТРЯБВА

Колко малко ни трябва,
за да бъдем щастливи.
Две усмивки прощаващи
и  ръце приветливи.

Две очи проницателни
за света и изкуството.
И сърца притегателни,
сгрели разума с чувството.

Щом в света се допълваме
и се движим във времето –
две стрелки на часовник,
два ездача на стремето…

Да летим като птиците,
във гнездо приютени.
Да преплитаме жиците,
от любов заслепени.

Като смисъл на живото,
красота да откриваме
и да бъдем щастливи.
Да бъдем щастливи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар