неделя, 3 март 2019 г.

Първолета Маджарска - nabore.bg


http://www.nabore.bg/statia/moi-sladak-angel-3322-33

Литературен мегдан

Мой сладък ангел

Мой сладък ангел,
аз ли те измислих
и думите превърнах във мечти.
Черпака звезден за победа лиснах.
Зеницата дъждовна вън блести.

Мой сладък ангел,
ти си черен дявол
и всяко цвете сипеш със катран.
Не те обичам, нито мразя. Ялова
е моята душа в града пиян.

Мой сладък ангел,
болна съм от думи.
Окото на раздялата сълзи.

Случайни клаксони,
проскърцват гуми
и котешката лапа вън пълзи.

Ден за ден

Ден за ден. Час по час. Все така безотказно
се изнизва проклетото бъдеще време.
И затяга ни гърлото хвърлено ласо.
Падат близки във полет от бързото стреме.

И се мятаме в лепкава мрежа на паяк  –
вироглави мухи, заслепени от слънце.
Гоним щастие. Искаме тук да е раят,
а по пътя си чупиме пъстрите грънци.

И загърбили обич, пари и доволство,
ни замита вихрушката в тъмния ъгъл,
за да яхнем метлата в пространство без релси.
Щом сме честни, добри – има място във пъкъла.

Искам

Искам
от еленова стъпка
тишина да пия,
да се шмугвам
със вятъра
в клоните боси,
със вълните
в скала да се плисвам,
да вия
като вълк единак –
сам със свойте въпроси...

Искам
с цветята
да гася жарава,
с орлите
над дребното
да се присмивам...

Искам
пътеки да бъдат
словата ми...
Искам огън да бъда
и хляб!
Да съм жива!

Като малка стоях срещу вятъра

Като малка стоях срещу вятъра
и облизвах устните си със език –
медени от нектара на пчелите.
В очите ми тичаха поляни,
търкаляха се хълмове,
прескачаха хоризонта…

Във джоба си напипавам
заешката лапа за късмет,
подарена от момчето с луничките,
което разсипа мислите ми,
разби дъха на самотата
и избяга.

Като малка стоях срещу вятъра,
а сега се вкопчвам в заешката лапа
за късмет
и капките набождат
тишината…

Като очакваща и дъхава земя

Като очакваща и дъхава земя,
посипана със сняг от бисерни конфети.
Като костелив орех, счупен с яростен юмрук.
Като карта,
закачена за стената –
забулен в бяла пяна материк.
Като жълто слънце, изгряло в стаята,
съм аз –
бял, ням лебед, долетял отнякъде.

Плувам в хаоса на душата си и нямам дъно.
Минутите-вълни се плискат разбеснели
със деветбалово вълнение.
Истината е там някъде между нас,
играе си на жмичка с погледа
и пърха с миглите.
Истината е вътре в нас,
скучно й и е и полудява.

Истината? Навярно я има?
Навярно е задача с много неизвестни,
която няма да решим веднага.

Колко малко ни трябва

 Колко малко ни трябва,
за да бъдем щастливи.
Две усмивки прощаващи
и  ръце приветливи.

Две очи проницателни
за света и изкуството.
И сърца притегателни,
сгрели разума с чувството.

Щом в света се допълваме
и се движим във времето –
две стрелки на часовник,
два ездача на стремето…

Да летим като птиците,
във гнездо приютени.
Да преплитаме жиците,
от любов заслепени.

Като смисъл на живото,
красота да откриваме
и да бъдем щастливи.
Да бъдем щастливи!

Моето царство

Моето царство са нощите.
Боса, със вирнат нос,
скитам в града като котките.
Срещат ме с ням въпрос.
Будя прозорци притихнали
с пясък във шепа и смях.
Скачам в дворовете стихнали.
/Какво ли диря във тях?/

Свиря сигнала - познатият.
Вместо теб – друга глава.
Маха с ръце непознатият,
бълва вулкан от слова….

Моето царство са нощите.
Вятърът – моят другар.
Денем – аз съм момиче.
Вечер – нощният цар.

Първолета МАДЖАРСКА, Перник

Няма коментари:

Публикуване на коментар